Σε μια απόλυτα προσωποκεντρική καμπάνια εξελίσσεται η προεκλογική εκστρατεία του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, με τον Στέφανο Κασσελάκη να τίθεται στο επίκεντρο κάθε κορυφαίας παρέμβασης της Κουμουνδούρου, ενώ ακόμη και το κόμμα περνά σε απολύτως δεύτερη μοίρα ή ακόμη και εξαφανίζεται εντελώς.
Ο προσανατολισμός αυτός, αν και είχε γίνει φανερός εδώ και αρκετό καιρό, με την υπερδραστηριοποίηση του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ κυρίως σε περιοδείες ανά την επικράτεια, έγινε χθες ακόμη πιο ξεκάθαρο, με τη δημοσιοποίηση των πρώτων τριών τηλεοπτικών σποτ, στα οποία ο Στέφανος Κασσελάκης είναι ο απόλυτος πρωταγωνιστής.
Αναμένονται άλλα 4 θεματικά και 1 με το ευρύτερο πολιτικό μήνυμα
Στα εν λόγω σποτ, η έμφαση δίνεται περισσότερο στις θετικές προτάσεις της Κουμουνδούρου και πολύ λιγότερο στην κριτική των πεπραγμένων της κυβέρνησης Μητσοτάκη. Τα πρώτα τρία αφορούν τα θέματα της Υγείας, της Φορολογίας και της Ακρίβειας και θα ακολουθήσουν άλλα 4 στο ίδιο περίπου μοτίβο, δηλαδή με θεματικό χαρακτήρα. Για το τέλος τη προεκλογικής περιόδου, έχει προγραμματιστεί ένα όγδοο σποτ ευρύτερου περιεχομένου, το οποίο θα συνολικοποιεί το πολιτικό μήνυμα της Κουμουνδούρου.
Τα 4 μηνύματα της προσωποκεντρικής καμπάνιας
Πέρα από την εμπορική ή όχι επιτυχία τους, τα τηλεοπτικά σποτ αποκρυσταλλώνουν πλέον μια εικόνα σχετικά με τις προθέσεις του Στέφανου Κασσελάκη για τις ευρωεκλογές, αλλά και για μετά από αυτές
Πρώτον, αποσαφηνίζεται ότι ο ίδιος θεωρεί τον εαυτό του το βαρύ χαρτί του κόμματος στην πρώτη βασική πολιτική μάχη που έχει κληθεί έως τώρα να δώσει ως πρόεδρος, άρα και γενικότερα.
Δεύτερον, γίνεται οριστικό ότι το οποιοδήποτε αποτέλεσμα καταγραφεί στις 9 Ιουνίου, θετικό ή αρνητικό, θα το πιστωθεί ή θα το χρεωθεί εξολοκλήρου ο ίδιος, δεδομένου ότι δεν είναι δυνατόν να αναζητηθούν αλλού πρωτεργάτες της καμπάνιας, αφού ο ίδιος κυριαρχεί απόλυτα. Άλλωστε, οι εσωκομματικές τριβές έχουν σχεδόν εκμηδενιστεί τους τελευταίους μήνες.
Τρίτον, αποκτά χαρακτήρα αρκετά ασφαλους πρόβλεψης ότι η τρέχουσα καμπάνια, ως οδηγός, αντικατοπτρίζει τον ευρύτερο στόχο του Στέφανου Κασσελάκη για ένα αμιγώς αρχηγοκεντρικό κόμμα, τόσο σε επίπεδο προβολής όσο και σε βαθμό οργανωτικού ελέγχου και παραγωγής θέσεων, σε βαθμό που η ενδιάμεση δομή του κόμματος, αρκετά ισχυρή έως το περασμένο καλοκαίρι, θα παραγκωνιστεί σχεδόν πλήρως.
Τέταρτον, καθίσταται εμφανές πλέον ότι ακόμη και οι θέσεις του κόμματος αλλάζουν με αρκετά γοργό ρυθμό. Μπορεί το πρόγραμμα να μην κινείται σε ριζικά διαφορετική κατεύθυνση, ωστόσο οι θέσεις που έχουν επιλεχθεί να μπουν στην αιχμή της καμπάνιας, είναι θέσεις που έχει διατυπώσει, είτε εκ νέου με τον δικό του τρόπο είτε εντελώς νέες, ο ίδιος ο Στέφανος Κασσελάκης τους τελευταίους μήνες.
Αλλάζοντας την ουσία, χωρίς να αλλάζει το πρόγραμμα. Το παράδειγμα των ελληνοτουρκικών
Σε ότι αφορά το τελευταίο, η σταδιακή διολίσθηση σε διαφορετική ουσία πολιτικής, γίνεται εμφανής και σε ζητήματα που μπαίνουν από την επικαιρότητα. Για παράδειγμα, σε ότι αφορά τα ελληνοτουρκικά, μπορεί να μην έχει αλλάξει το προγραμματικό θέσφατο του ΣΥΡΙΖΑ για την προσφυγή στη Χάγη, αλλά ή ουσία του τρόπου προσέγγισης στον διάλογο των δύο χωρών είναι ριζικά διαφορετική, προφανώς στην κατεύθυνση της «πατριωτικής Αριστεράς». Συγκεκριμένα, ο Στέφανος Κασσελάκης ξεκαθάρισε ότι η μετατροπή της («Ιεράς») Μονής της Χώρας σε τζαμί συνιστούσε λόγο ματαίωσης της συνάντησης Μητσοτάκη-Ερντογάν στην Άγκυρα. Βεβαίως, όπως επισημάνθηκε από τεχνοκράτες των διεθνών σχέσεων της ευρύτερης προοδευτικής παράταξης, αν ακολουθηθεί μια τέτοια τακτική, δεν θα γίνει ποτέ εφικτή η προοπτική του στρατηγικού στόχου, δηλαδή η προσφυγή στη Χάγη από κοινού με την Τουρκία.